fbpx

Mijn Zwagerschapsyoga

Wat leer je met zwangerschapsyoga?

♥ Je versterkt je houdingspieren als voorbereiding op de veranderende
   gewichtsverdeling en de zware buik die je binnenkort moet dragen.

♥ Je zorgt voor een juiste spierspanning en kracht van je diepliggende spieren
   en organen tijdens de bevalling.

♥ Je verbetert de bloedtoevoer naar je benen als voorbereiding voor het
   voorkomen van spataderen, zwellingen en vermoeidheid.

♥ Je oefent ademtechnieken en hierop te vertrouwen.

♥ Je leert diep te ontspannen.

♥ Je ontwikkelt een relatie met je baby door het toepassen van visualisaties en
   affirmaties.

♥ Je vertrouwd meer je zelf, wat je bent en ervaart, een belangrijk onderdeel voor
   je kleine baby.

 

Met Mijn Zwangerschapsyoga  leer je door middel van oefeningen en ademtechnieken, zo fijn mogelijk te ontspannen tijdens je zwangerschap en je bevalling.
Een baby krijgen is fantastisch, maar er zullen ook momenten van onzekerheid zijn waarin je je afvraagt: “Hoe zal de zwangerschap verlopen, Hoe zal de bevalling zijn en Kan ik dit wel?”

Zwangerschapsyoga geeft je fysieke informatie, oefeningen uit mindfulness en uit bekkenbodemtherapie. Ook doen we oefeningen om cantact te maken met je baby.

∗ Rust
∗ Fijne yogabewegingen
∗ Ademoefeningen
∗ Weetjes
∗ Mindfulness oefeningen
∗ Bestaat uit
   bekkenbodemtherapie
∗ Oefeningen om contact te maken
   met je baby

 

Verschillende thema’s komen aan de orde:

* Soorten weeën
* Bekkenbodem
* Baarmoeder, placenta, navelstreng
* Fasen van de bevalling
* Omgaan met pijn
* Volledige/onvolledige persweeën
* Roosadem/buikmassage
* Overgave en loslaten
* Hormonen
* 40 weken zwanger en dan

Wanneer kan je starten?

Met deze cursus/lessen kun je starten vanaf 14 weken zwangerschap. Maar mijn advies is begin rond 20 weken zwangerschap. De lessen kun je volgen tot de bevalling. Natuurlijk kan je ook later starten, maar hoe langer je de lessen volgt, hoe meer je aan de verdieping van de aangeboden stof toekomt. De ademtechnieken worden je meer eigen.

 

Veelgestelde vragen:

 

Heb ik al eerdere yoga ervaring nodig?

Nee, de lessen zijn geschikt voor beginners en gevorderden.

Wanneer kan ik beginnen?

Je kunt vanaf je 14de week beginnen en het is nooit te laat om in te stromen. Zelfs iemand die in haar 8ste maand begint, heeft er nog profijt van.
Als je enige problemen met de conceptie had, bloedverlies hebt gehad of een dreigende miskraam, dan is het wij om de zwangerschap een beetje langer te laten settelen voordat je met de lessen begint. Je kunt in die periode wel heel goed de ademtechnieken en eenvoudige ontspanningsoefeningen doe dan je lessen starten vanaf je 20ste week.

Hoe lang kan ik doorgaan met de lessen?

De meeste vrouwen gaan door tot zij gaan bevallen. Het is echter altijd belangrijk om naar je lichaam te luisteren en naar wat je verloskundige of dokter je aanraadt.

Moet ik medische toestemming hebben om yogalessen te volgen?

Deze zwangerschapsyoga (Dru Yoga) is vriendelijk, veilig en heilzaam voor de zwangere vrouw en haar baby. Als je een hoog risico loopt, neem dan eerst contact op met je verloskundige of huisarts.

Wat voor kleren moet ik dragen?

Kleding die gemakkelijk zit. Bijvoorbeeld een joggingbroek of legging
Iets warms om tijdens de ontspanning aan te trekken. Bijvoorbeeld een trui en sokken. Draag in ieder geval kleding waar je je prettig in beweegt. Verschillende lagen kleding, zodat je je temperatuur gemakkelijk kunt aanpassen.

Wat moet ik meenemen?

Je kunt een klein flesje water meenemen. Het is fijn om tijdens de les af een toe een slokje te nemen.
Neem ook een handdoek mee voor over het matje of over het kussen. Uiteraard als je wil kun je je eigen dekentje, kussen meenemen. Dit laatste is gewoon aanwezig in de Yogastudio.

Wat is Dru Yoga die gebruikt wordt in de les?

Dru Yoga is een vriendelijke yogavorm die zich uitstekend leent voor zwangerschap. Zachte vloeiende bewegingen vormen de basis en je leert ademhaling beheersing en visualisatie. Dru Yoga is gracieus en is eenvoudig uit te voeren. Het beschikt over een grote kracht om stress los te laten. Het heeft zowel op lichaam als geest invloed, versterkt de centrale houdingsspieren en draagt bij aan een gevoel van positiviteit. Dru Yoga helpt je om contact te maken met je natuurlijke helderheid, focus, vitaliteit en zelfvertrouwen.

Informatie voor Zwangeren

De zwangerschapsyogales

Het beoefenen van zwangerschapsyoga zal je helpen om de uitdagingen en veranderingen ten gevolge van je zwangerschap en bevalling vanuit je kracht met vertrouwen tegemoet te treden. Je zult leren hoe je met je natuurlijke intuïtie en innerlijke wijsheid contact maakt en met het vertrouwen dat je zelf weet wat het beste voor jou en je baby is.

 

Wat houden de lessen in? 

  • Ontspanning en massage om de dieper opgeslagen spanningen los te laten en het welzijn van jou en je baby te bevorderen.
  • Vriendelijke veilige bewegingen en strekkingen  om je energieniveau omhoog te brengen en je kracht en uithoudingsvermogen te bevorderen die je nodig hebt voor de zwangerschap, bevalling en moederschap.
  • Ademhalingsoefeningen om je te helpen rustig, geconcentreerd en ontspannen te blijven.
  • Visualisaties en affirmaties om positieve gedachten te vormen gedurende je zwangerschap.
  • Binding met je baby vanaf een vroeg stadium in je zwangerschap.
  • Posities en ontspanningstechnieken om de bevalling te vergemakkelijken.
  • Een kans om andere aanstaande moeders te ontmoeten en met elkaar uit te wisselen.

Zwanger zijn is leuk!

Toch kan het ook spannend zijn, of zelfs lastig, of zomaar gewoon.
Alles mag.
Soms heb je gewoon niet eens tijd om bewust zwanger te zijn, hoe gek dit ook klinkt.

Maar hoe fijn is het dan dat je jezelf kunt voorbereiden op de komst van je baby.
Niet alleen het babykamertje inrichten maar ook het voorbereiden van je bevalling.
Hoe meer je je voorbereidt hoe rustiger en ontspannen jij en je kleine baby worden, hoe fijner je je deze periode voelt en herinnert.

Zwanger zijn blijft bijzonder.

Kortom super leuke zwangerschapslessen voor alle zwangeren vanaf 20 weken tot einde van de bevalling, tot 42 weken.

 

 

 

Wat zeggen leerlingen die bevallen zijn:

Reactie van Geertje:

Wij hebben een topbevalling gehad… Precies eigenlijk zoals ik stiekem gehoopt had. Wat wonderlijk. En.. ik heb mega veel aan de ademhalingstechnieken gehad. En… de theorie was super handig om te weten in de praktijk. Dankbaar.

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Name Goes Here

Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

Name Goes Here

Zwangerschapsyoga nu Online

Wil je graag zwangerschapsyoga lessen volgen en ook live als het kan: de mogelijkheid is er bij Yogastudio MijnYoga. Via Zoom komt iedereen meedoen in de groep. Waar ik vervolgens een les geef als in een gewone les in de Yogastudio zelf.

 

Lijkt het je leuk om toch zwangerschapsyoga te volgen alleen nu vanuit je eigen huis: meld je dan aan via email: yogastudio.mijnyoga@gmail.com.

of via contact

Voorwaarde is wel dat je een eigen knus plekje creëerd in je huis. Een veilig plekje om je fijn te ontspannen en even terug kan trekken van alles en iedereen.

Even genieten van je zwangerschap.

 

N.B.
Proefles € 10,00
De cursus is geen strippenkaart.
Vooraf betalen.

 

Geef je op

De groep is niet groter dan 10 zwangeren  in de Yogastudio.
Via Zoom is het ook mogelijk om deel te nemen.

Yogastudio Mijn Yoga
Zuiderzeeweg 11
8356 VV  Blokzijl
06-28961721
yogastudio.mijnyoga@gmail.com
KvK : 73688630