fbpx

Cursus
Relax Zwanger zijn

        Wil jij vol vertrouwen en relax bevallen?

Ga eens voor een proefles!
Kijk eens of dit iets voor je is!

Wie:

Ben je zwanger?

Met deze cursus/lessen kun je starten vanaf 14 weken zwangerschap. Maar mijn advies is begin rond 20 weken zwangerschap.
De lessen kun je volgen tot de bevalling.

Natuurlijk kan je ook later starten, maar hoe langer je de lessen volgt, hoe meer je aan de verdieping van de aangeboden stof toekomt.
De ademtechnieken worden je meer eigen.

Wat:

10 leuke lessen met een eigen thema.
Elke les sowieso een Keek op de Week, hoe de week is gegaan.
We beginnen met een fijne yogaserie.
Daarna theorie, het thema van de week wordt dan behandeld. (onder het genot van een kopje thee)

Vervolgens gaan we de ademtechnieken aanleren. (allerbelangrijkste van de les).
In de Yogahoudingen erna gaan we ook verder met het oefenen van de ademtechnieken.
Aan het einde van de les een fijne ontspanning.

Elke les is weer anders.
Het gevoel altijd hetzelfde, lekker ontspannen en steeds meer voorbereid voor de bevalling.

Wanneer:

Op woensdagavond van 19.00 tot 20.30 uur.

Waar:

Yogastudio Mijn Yoga, Zuiderzeeweg 11.
In een lekker verwarmde yogaruimte met alles aanwezig, van matjes, tot kussentjes tot bolsters, dekentjes.

Altijd instapbaar.

Wat leer je in de cursus

Verschillende thema’s

Elke les heeft zijn eigen stukje theorie, een eigen thema zoals:

 

  • Soorten weeën
  • Bekkenbodem
  • Baarmoeder, placenta, navelstreng
  • Fasen van de bevalling
  • Omgaan met pijn
  • Volledige/onvolledige persweeën
  • Roosadem/buikmassage
  • Overgave en loslaten
  • Hormonen
  • 40 weken zwanger en dan

Wat komt er nog meer aan de orde?

  • Mindfulness oefeningen
  • Bekkenbodemtherapie
  • Oefeningen om contact te
    maken met je baby
  • Hypnobirthing
  • Tips uit Spinning baby

 

Wat maakt deze cursus nog leuker?

  • Je vertrouwd meer jezelf, wat je bent en ervaart, een belangrijk onderdeel voor je kleine baby.
  • Je leert te ontspannen
  • Binding met je baby vanaf een vroeg stadium in je zwangerschap.
  • Een kans om andere aanstaande moeders te ontmoeten en met elkaar uit te wisselen.

 

 

 

 

Zwangerschapsyoga

Het beoefenen van zwangerschapsyoga zal je helpen om de uitdagingen en veranderingen ten gevolge van je zwangerschap en bevalling vanuit je kracht met vertrouwen tegemoet te treden. Je zult leren hoe je met je natuurlijke intuïtie en innerlijke wijsheid contact maakt en met het vertrouwen dat je zelf weet wat het beste voor jou en je baby is.

 

Wat houdt zwangerschapsyoga in?

  • Vriendelijke veilige bewegingen en strekkingen  om je energieniveau omhoog te brengen en je kracht en uithoudingsvermogen te bevorderen die je nodig hebt voor de zwangerschap, bevalling en moederschap.
  • Ontspanning en massage om de dieper opgeslagen spanningen los te laten en het welzijn van jou en je baby te bevorderen.
  • Het versterkt je houdingspieren als voorbereiding op de veranderende gewichtsverdeling en de zware buik die je binnenkort moet dragen.
  • Je verbetert de bloedtoevoer naar je benen als voorbereiding voor het voorkomen van spataderen, zwellingen en vermoeidheid.
  • Ademhalingsoefeningen om je te helpen rustig, geconcentreerd en ontspannen te blijven.
    Je leert hier op te vertrouwen.
  • Visualisaties en affirmaties in de eindontspanning om positieve gedachten te vormen gedurende je zwangerschap.
  • Posities en ontspanningstechnieken om de bevalling te vergemakkelijken.

Zwanger zijn is leuk!

Toch kan het ook spannend zijn, of zelfs lastig, of zomaar gewoon.
Alles mag.
Soms heb je gewoon niet eens tijd om bewust zwanger te zijn, hoe gek dit ook klinkt.

Maar hoe fijn is het dan dat je jezelf kunt voorbereiden op de komst van je baby.
Niet alleen het babykamertje inrichten maar ook het voorbereiden van je bevalling.
Hoe meer je je voorbereidt hoe rustiger en ontspannen jij en je kleine baby worden, hoe fijner je je deze periode voelt en herinnert.

Zwanger zijn blijft bijzonder ♥.

Deze cursus is alleen al hierom speciaal, je gaat vol vertrouwen en goed voorbereid de bevalling in. 

 

 

 

 

 

 

Een kleine impressie van een MetBabyTerugKomDag.
Echt leuk!!

 

 Hoe leuk is het om deze kleine baby’s terug te zien met hun mamma’s! MetBabyTerugKomDag.
Echt leuk!!

 

 Ja hoor, opnieuw een MetBabyTerugKomDag. Zo leuk en ook zo fijn om iedereen even terug te zien.
Dank dat jullie kwamen!!

Wat zeggen leerlingen die bevallen zijn:

Reactie van Geertje:
Wij hebben een topbevalling gehad… Precies eigenlijk zoals ik stiekem gehoopt had. Wat wonderlijk. En.. ik heb mega veel aan de ademhalingstechnieken gehad. En… de theorie was super handig om te weten in de praktijk. Dankbaar.

Hallo Geke, je voorgevoel van vorige week klopte! Gisteren is onze dochter geboren, 3820 schoon aan de haak! En ik wil je onwijs bedanken voor al je tips en trucs omtrent de ademhaling en het geven van vertrouwen in mezelf. Het heeft mij onwijs geholpen tijdens de weeën en heb mij hier goed doorheen geslagen.

 

 

 

  Reactie van Renate:
Een hele mooie bevalling gehad en alles toegepast van de yoga.
De weeën begonnen om half 2 en heel bewust bezig geweest met loslaten en ademhaling. In het begin gelopen in huis met muziekje (wat we hadden geoefend), gelegen en later gezeten met een film kijken als afleiding. Weeën kwamen rond de 10 minuten. Uur of 6 kwamen de weeën rond de 5 minuten. Bewust op de bank blijven zitten met het idee dat het niet te snel mocht gaan. Rond kwart over 7 naar boven gegaan en ik voelde de weeën zoals verwacht al snel heftiger worden. Verloskundige half 8 gebeld en om kwart voor 8 werd het serieus. Had persdrang en heb dit in het begin weg gepuft. De roosademhaling en tussendoor korte zinnetjes genoemd “de baby komt” en probeerde ondanks de pijn een positief gevoel te houden. “Ik kan hem nu bijna zien”. Ondanks dat de verloskundige er nog niet was, geen paniek en had zoiets ik doe dit wel samen met mijn baby. In de kathouding gaan zitten en begonnen met persen. Een warme kruik op mijn rug.
De verloskundige kwam rond 8 uur en keek even toe en vroeg wat ik wilde. Zo wilde ik bevallen.
Ik mocht niet meteen doorpersen en heb dus een paar keer weg gepuft “denk aan de roos”. Zodra het mocht doorgeperst en ik kon mijn baby pakken.
Heel bijzonder gevoel dat je de baby heen en weer in je buik voelt. Je wilt doorpersen “eruit” maar door kort puffen kon ik mezelf beheersen. Alles heel bewust meegemaakt en tussendoor heel goed kunnen voelen wat ik moest doen.
Had nooit verwacht in deze houding te bevallen, maar op dat moment voelde het goed.
Bedankt voor de lessen! Echt heel waardevol op het moment dat ik het nodig had!

 

Veelgestelde vragen:

 

Heb ik al eerdere yoga ervaring nodig?

Nee, de lessen zijn geschikt voor beginners en gevorderden.

Wanneer kan ik beginnen?

Je kunt vanaf je 14de week beginnen en het is nooit te laat om in te stromen. Zelfs iemand die in haar 8ste maand begint, heeft er nog profijt van.
Als je enige problemen met de conceptie had, bloedverlies hebt gehad of een dreigende miskraam, dan is het wij om de zwangerschap een beetje langer te laten settelen voordat je met de lessen begint. Je kunt in die periode wel heel goed de ademtechnieken en eenvoudige ontspanningsoefeningen doe dan je lessen starten vanaf je 20ste week.

Hoe lang kan ik doorgaan met de lessen?

De meeste vrouwen gaan door tot zij gaan bevallen. Het is echter altijd belangrijk om naar je lichaam te luisteren en naar wat je verloskundige of dokter je aanraadt.

Moet ik medische toestemming hebben om yogalessen te volgen?

Deze zwangerschapsyoga (Dru Yoga) is vriendelijk, veilig en heilzaam voor de zwangere vrouw en haar baby. Als je een hoog risico loopt, neem dan eerst contact op met je verloskundige of huisarts.

Wat voor kleren moet ik dragen?

Kleding die gemakkelijk zit. Bijvoorbeeld een joggingbroek of legging
Iets warms om tijdens de ontspanning aan te trekken. Bijvoorbeeld een trui en sokken. Draag in ieder geval kleding waar je je prettig in beweegt. Verschillende lagen kleding, zodat je je temperatuur gemakkelijk kunt aanpassen.

Wat moet ik meenemen?

Je kunt een klein flesje water meenemen. Het is fijn om tijdens de les af een toe een slokje te nemen.
Neem ook een handdoek mee voor over het matje of over het kussen. Uiteraard als je wil kun je je eigen dekentje, kussen meenemen. Dit laatste is gewoon aanwezig in de Yogastudio.

Wat is Dru Yoga die gebruikt wordt in de les?

Dru Yoga is een vriendelijke yogavorm die zich uitstekend leent voor zwangerschap. Zachte vloeiende bewegingen vormen de basis en je leert ademhaling beheersing en visualisatie. Dru Yoga is gracieus en is eenvoudig uit te voeren. Het beschikt over een grote kracht om stress los te laten. Het heeft zowel op lichaam als geest invloed, versterkt de centrale houdingsspieren en draagt bij aan een gevoel van positiviteit. Dru Yoga helpt je om contact te maken met je natuurlijke helderheid, focus, vitaliteit en zelfvertrouwen.

 

N.B.
Proefles € 10,00
De cursus is geen strippenkaart.
Vooraf betalen.

 

Cursus “Relax Zwanger Zijn” Online

Wil je graag de cursus “Relax Zwanger” met zwangerschapsyoga lessen volgen maar liever thuis?
Dit kan via zoom, een livestream, dan doe je live mee met een bestaande groep.
Maar wil je in je eigen tijd deze lessen volgen, dan is hier ook een mogelijkheid voor. Deze kun je ook bij mij bestellen. Dan kun je eventueel per week een les ontvangen digitaal.
Heb je hiervoor belangstelling, klik op onderstaande button voor de mogelijkheden.

Voorwaarde is wel dat je een eigen knus plekje creëerd in je huis. Een veilig plekje om je fijn te ontspannen en even terug kan trekken van alles en iedereen.

Even genieten van je zwangerschap.

Contact:
tel:  06-28961721
e-mail: info@mijn-yoga.nl

Bezoekadres:
Yogastudio Mijn Yoga
Zuiderzeeweg 11
8356VV  Blokzijl

© 2021 Yogastudio Mijn Yoga

Algemene voorwaarden